Pages

Sunday, November 25, 2012

Just Photos













Tänään oli KYLMÄ! 
Oggi era tanto FREDDO!
Today was sooo COLD!

Friday, November 23, 2012

Tän Päivän Ihmeitä

Mitähä mie ny oon asunu päälle kaks kuukautta tässä asunnossa, Via Mazzini 88:ssa. Ja tänään ensimmäistä kertaa huomasin, että tää meijän talon väri on keltanen. Sitten kävin ensimmäistä kertaa tosa viereisessä frutteriassa ostamassa 6 perunaa! Nuita asioita en oo vielä kertaakaan tehnyt tai huomannu vielä kertaakan täälä oleskelun aikana.

Eipä oikee päivä muuten ollu mitenkää ihmeellinen, nyt jo olen kotona oottelemassa, että kämppis kotiutuis töistä (kon ees joku täsä taloudessa tekee jottain järkevää) ja si ehkä yritetään keksiä jottain tekemistä. Meijät molemmat nimittäin hylättiin täks päiväks ja joteskin koko tää pikkukaupunki on tyhjä, ainaki niistä tutuista kavereista, ei löytyn kettään tuolta kaupungilta.

Ja eilen tosiaan istuin päälle puol tuntia tuolla ulkona kylmässä! Unhotin aivame kotia ja kämppis päätti ottaa just siihen aikaan pitkän suihkun! Ja luulin etten unhohtais niitä enää sen jälkee, mut sama kävi tänää, onneks tosin keskellä päivää ja kävin vaan hakeen avaimen sen työpaikalta, että joskus on niin ilonen siitä, että asuu pienessä kaupungissa.



Thursday, November 22, 2012

At Dalton Pub

Two days ago I met a German girl in Piadina 4U. And we changed our contacts after 20 mins of talking and then we agreed that we're going for a coffee on the next day, cause after that she's going to see new places in Italy.

And we actually ended up for a coffee and she brought another girl with her. She is american. It was actually really nice to meet new people who speaks english! And after the coffee we made some plans for the evening. We went to Dalton pub.

We had really nice time there and we were laughing so much. I don't remember when is the last time I've met new people and after couple of hours we're like we would have known for a long time!
I'm really happy that I met those awesome girls, new friends and I got more people whit who I can spend my spear time.

P.s Photos will be here little later, there's some problems with the storage... let's see what will happen











Tuesday, November 20, 2012

Italian vikoja

En oikeen keksiny kunnon otsikkoo tälle postaukselle, mutta viime aikoina nyt kon ehtiny asumaan täällä jonkin aikaa jo ja on alkanu tarviimaan lääkkeitä sun muuta ja on pitäny lähteen käymään tuolla sairaalassa, niin siellä ei sitten toimi mikää. Tuntuu siltä ko lääkärit siellä ei jaksais tehä mittää.

Käytii kaverin kaa tänää siis sairaalassa, koska sillä oli vatsa niin kipee, että miltei ei pystynny kävelemäänkään. Mentii eka päivystykseen, siellä ne sanos et ootte vääräs paikkaa ja ohjas meijät toiseen osastoon. Siellä ooteltiin suht kauan ja loppujen lopuks lääkäri vaan sanos ''Mitä sie täällä teet, mee kotio ja odottele siellä että menee ohi''! Lähettiin kyl ton jälkiä kotia, ko kaverin piti menn töihin. Millonkoha täällä saa sitä hoitoa, sitten ko on miltei kuollu?

Käyään kyl uuestaan siellä joku päivä jos ei kipu läksi poijes, ja sillon kyllä vaaditaan että ne tekee ees jotai, koska ei toi mitään normaalia oo! Nyt tuli vähä negatiivisen puoleinen postaus, mut täällä ei oikeasti toimi mikään...



Monday, November 19, 2012

Terveisiä Milanosta

I came back to home yesterday night. Milano was great and the entire weekend was awesome, I had lot of fun and delicious breakfast at hotel ;)

Yesterday, on Sunday we walked Via Buenos Aires, about 3,7Km for 3,5 hours! That long street was full of shops and going to Piazza Duomo took a long while. But I did some shopping, even I wasn't suppose to.. but I was in Milan!












Friday, November 16, 2012

Uudistuksia Blogin Saralla

Tänää blogi on muuttunut aika paljon, nimen vaihoin, tauskakuvaa ja väsäsin uuden kuvan tohon otsikkoon. Edellinen, ihan ensimmäinen minkä olin ikinä tähän blogiin väsänny oli uudistuksen tarpeessa.

Mutta muuten oikeestaan blogi pysyy ihan samana, kirjottelen vieläki ihan kaikesta sekalaisesta, enimmäkseen täällä miun Italiassa olosta ja sitte vaan sellatteesta mitä ilmaantuu mieleen.

Saata vielä josaki vaiheessa vaihtaa tota taustakuvaa, jos satun räpsäsemään paremman kuvan jostain päin maailmaa.


P.S. Eilen illalla sain kännykkään vahvistusviestin, että lennot on varattuna! Nyt vaan oottamaan että pääsee Suomeen syömään ja juomaan glögiä & joulutorttuja!



Today the blog has got some changes pretty much, I change the name, the background and I created new banner for the blog. Previous banner, the very first banner I ever created for this blog, needed refreshing. 

Otherways the blog will be like it has been. I'm still posting of everything, mostly of my life here in Italy and then just everything what comes up on my mind.

After some time I might change the background photo, if I'll be able to take a better picture.

P.S. Yesterday I received an sms, that my flights to Finland has been booked and confirmed! Now I just gotta wait to get there to eat and drink Glogg & christmas pies!




Wednesday, November 14, 2012

Hyviä ja huonoja uutisia

Eilen tuli iskältä tekstiviestillä vähän huonoja uutisia ja nyt si on liput varattuna Suomeen, tai ainakin pitäis olla, jos se iskä on saannu mitään aikaseks.

Pitää mennä tekemään sinne jotain mitä ei haluis tehä, sanomaa hyvästit yhelle rakkaalle ihmiselle. Mutta samalla Suomeen menossa tapahtuu myös hyviäkin asioita, kuten nään Iskän, miun koiran, äitipuolen ja parhaan kaverin! Tavallaan en jaksais odottaa 2,5 viikkoo mutta sitten ko tietää että toi ei niin kiva osuus on kans tulossa ni ei haluis sen tulevan niin nopiasti.

Mutta nyt siirryn viikonlopun tapahtumiin, kon en tiiä ehinkö hehkuttamaa sitä täällä ennen ko se tapahtuu. Mutta tämä tyttö läksii tutustumaan ihan uuteen kaupunkiin Italiassa, Milanoon! Muodin kaupunkiin ja mie läksn sinne lököpöksyissä ja reinoissa... en sentää, reinot jätän kotio, mut lökärit läksii mukaa yötä varten, ettei tuu vilu!
Ja tosiaan varmaankin laitan kuvia tulemaa seuraavaan postaukseen, viikonlopun jälkeen kon on takasin kotiuduttu ja kunhan vaan netti toimii!